2011.08.27. Pobeña – Islares (34,7 km)

2013.01.14

Reggelit kaptunk 7-től. Elindultunk, még napkelte előtt, fel a lépcsőkön, aztán végig a szeles tengerpart mentén. Végig fakerítések mellett haladtunk, a spanyol biciklisek egyszer megelőztek bennünket, aztán elhagytuk őket egy aszfaltos emelkedőnél. Lassan eleredt az eső is; mire rendesen hozzáöltözködtünk volna, már abba is maradt. Hűvös van, felveszek még egy pólót. Közben dereng az idő, nyugodt kis falusi környezetben gyalogolunk, csöndesen. Egy erdei szakasznál hosszan begyalogolunk az erdőbe, a rossz jelzés miatt. Két biciklis helyi még időben visszafordít bennünket.

Csak kis időre ülünk le Otañés főterén és haladunk is tovább, hátha sikerül ma összehozni egy kis pluszt. Castro Urdialesig több autóút és mezők váltogatják egymást. Végül meglátjuk ismét a tengert. A városban találunk jó áron egy éttermet, így a szabadban ebédelünk [egy szép park szomszédságában]. Már jóllakottan indulunk neki a partnak: sokáig a strand, majd az öböl vonalát követve. Egyszerre meleg is van és a szél is fúj. Gyönyörű a tenger szabdalta partszakasz. Végül az országúton jutunk el majdnem a célig. Cérdigo után bekanyarodunk a mező irányába, egy kis sziklamászás és… végre-végre itt vagyunk.

Kis, takaros hely, a vendéglátók pedig kedvesek. Az előtér egy orvosi rendelőre hasonlít. Zuhanyzás és elhelyezkedés után a rutingyakorlatokra futja még. Nagyon ég a talpam. Szerencsére nem vagyunk sokan, elég csöndes minden. Az ablakaink a tengerre néznek. Jó lenne 2 nap alatt elérni Santandert. Ha ezt összehozzuk, akkor már csak egy nap választ el bennünket Finisterretől. Vacsorázunk, aztán a többit is elfogadjuk.