2011.09.02. San Vincente de la Barquera – Llanes (39,9 km)

2013.01.14

San Vincenteben vacsorát és reggelit is kaptunk. A házigazda részletes eligazítást tart indulás előtt. Hosszasan, kanyargósan visz az utunk tovább, gyakran árnyékot adó fák alatt. Alig várom, hogy elérjük végre a tartományi határt jelző folyót [Río Deva]. Autópálya építkezések miatt inkább a turista ösvényeket ajánlják a helybeliek. Van, hogy a jelzés ellenére tanácsolnak alternatív utat. A tengerpart ígéretével – de nem a látványával – megyünk kb. 9 km-en át. Legelők és kis települések között. Már majdnem leszakad a lábam, amikor egy hídon átjutva találunk egy asztalt és leülhetünk. Tikkasztóan meleg van. Andrínnál megtudjuk, hogy még 5 km van hátra. Már Colombresnél kimásztuk minden erőnket, bár szép volt a kilátás.

Egy helybeli kutyás lány rövidítést ajánl. Szinte észrevétlenül siklunk be a városba, át a forgalmas belső utcákon, a vasútállomásra. Ott van az ifjúsági szállás. Fejenként 10 euró a szoba, nincs senki rajtunk kívül. A mosdók tiszták, kapunk vasalt ágyneműhuzatot. Egy sarokkal lejjebb van egy vendéglő. Előételként babfőzeléket kapunk, hússal gazdagon. Hoztunk magunkkal egy-egy gerezd fokhagymát is. Este 8 körül érkeztünk a városba, 10 felé jár az idő, mire lefekszünk végre. Nincs erőm írni… Kaptunk még két spanyol szobatársat, csendesek.