2011.09.03. Llanes – Ribadesella (27,2 km)

2013.01.14

[Másnap] reggel 8 előtt ébredek fel. Hamar csomagolunk. A társalgóban, ami korábban a váróterem funkcióját töltötte be, a kávéautomatából iszunk egy feketét. Elég sima az út. Barro előtt egy utcai zöldségest látunk, paradicsomot és körtét veszünk tőle, így a maradék ennivalónkból egy zárt bár teraszán megreggelizünk. Az autópályát kerülgetjük, néha a strand irányába kitérve. A déli sörözés már Navesnél talál bennünket. Egy óra is elmúlt, indulnunk kell tovább…

Nuevaig nyugodt volt az út, egy esküvői csoportot is találtunk a templomkapuban. Aztán sok emelkedő, egy dombon álló kis kápolnához fel, majd ezer ösvényen emelkedünk és alászállunk. A kis falvak nem akarnak elfogyni, végre befutunk Ribadesellaba, egy hídon át. A kis kanyargós utcákon egy hotelbe érkeztünk: zarándok számára 19 EUR egy éjszaka. Tovább kaptatunk a kikötőig, az információs irodában megtudjuk, hogy kb. 5 km még a következő albergue [Leces]. Marad a magánszállás lehetősége. Egy kutyát sétáltató nő éppen szállóvendégeket keres; 2 főnek egy szoba 30 EUR. Igaz, nem fényűző, de utcára nyílik, van meleg víz és nem kell tovább mennünk. A legközelebbi vendéglő mellett döntünk, apró keresgélés után. Nincs ma menü. Megérdemlünk egy kiadós vacsorát. Halászlé után sült kolbász, bacon és tükörtojás. A kenyerük fantasztikusan friss, a kiszolgálás pedig elegáns. Hamar elalszunk, előtte reggelit vásároltunk.