2011.09.04. Ribadesella – Sebrayo (33,0 km)

2013.01.14

Reggel korán ébredtünk – később kiderül, hogy Feri elnézte az órát – végül a szokásos fél 8-kor lépünk ki a kapun. Szemerkél az eső, felvesszük az esőkabátjainkat. A városból kifelé kiderül, hogy vaklárma volt, elcsomagoljuk hát vizesebb időkre. Leces (ahol tegnap este alhattunk volna) nagyon mászósan és lassan érhető el; jó, hogy nem vállaltuk be tegnap este. 10 óra körül megállunk egyik kis faluban kávét inni. Mosdó, egy kis kekszet is elmajszolunk a tejeskávéhoz. Azután – a térképpel nem először ellentmondóan – a tengerparton visz a Camino, turista ösvényeken, kis csapásokon át. Egy szép kilátást nyújtó pihenőnél esszük meg ebédre a felvágottat a maradék kenyérrel és paprikával. Mivel sok a behozni valónk, az ebéd végeztével indulunk is tovább. Colungat inkább az autóúton közelítjük meg (kb. 3 km), elég forgalmas rész. Meg kell állnunk, bár az idő szorít, még sok kanyar és emelkedő választ el a mai célunktól. Ma este vagyunk térben és időben (17 nap; 450 km) az utunk felénél.

Sok kis névtelen falu után végre egy jó hír: Sebrayo 15 percnyire van ide, meg sem lepődünk azon, hogy ez nem egészen pontos (vagy ránk nem vonatkozik). Az autópálya híd alatt meredeken esik az ösvény, végre aszfaltot fog a lábunk. Itt a falu és benne a szállás. Van még két szabad ágy, az hospitalera csak fürdés közben kerül elő. Mivel kis településen járunk, nincs bolt, csak egy mozgóáruda (camion), ami 7 körül, azaz percen belül érkezik. A szupermarket vagy étterem reménytelen ötlet. Az előttünk érkezők tésztát főznek, jól jönne valami melegíthető konzerv vacsorára. Már csak pár kekszünk és egy kenyércsücsök maradt a tarisznyámban. Kimostam a zoknikat és az alsónadrágokat. Most a Nap is melegen süt, az egész napos borongást felfüggesztve. Kellemetlenül sok a légy, éhes vagyok. Történhetne valami… A lábfájásom sok bizonytalanságot megmutat. […] Feri mond egy jelentős mondatot: „Kompromisszumok nélkül!” Máris hat rám; holnap még tesztelem.