2011.09.09. Almuña – La Caridad (29,4 km)

2013.01.14

Tegnap este bocsánatot kért a viccelődő társunk, belátta, hogy más fájdalmával nem lehet játszani. Jól esett ezzel a folytatással álomba menni. Mellettem, az emeleti ágyon egy spanyol nyelvű, félvér fiú alszik, még hajnalban is netezett a mobilján. Az ígéretéhez híven az hospitalero reggel tejet, kávét, pirítóst, vajat és lekvárt hozott a kis teakonyha asztalára. Reggeli után, még a hűvös időben elindultunk, már világosodik az ég. Bár a szállás az autópálya közvetlen szomszédságában van (pontosabban fölötte) mégsem volt hangos. Éjszaka olykor bevillant pár autó reflektorfénye az ablak függönyhasadékán át, semmi több.

A falut elhagyva gyorsan Luarcaba érkeztünk, nagyon szép fekvésű város. [Írás közben görcsöl a kezem. Az ujjaim időnként megmerevednek. Próbálom tornáztatni őket.] A városka nagyon festői, lefelé lépcsőkön ereszkedtünk, ki a városból pedig szerpentinen araszolgatunk, mászunk, izzadunk. Nagyon várom már a mai nap 1/3-át, végül Villapedre határán – ahol megpihentünk egy sör és szendvics erejéig, mert már 1 körül járt az idő – derült ki, hogy el is hagytuk azt. Még jó két óra gyaloglással jutottunk egy csoporttal egy időben Navia belvárosába. Lemaradtunk tőlük a főtérnél egy ebédre. Elég puccos hely, ketten 50 EUR-t hagytunk ott. Feri tintahalat, én sült csirkét ettem salátával. Flan volt a desszert és egy üveg vörösbor is elfogyott közben. De már megvan a mai szakasz 2/3-a. 16-kor folytatjuk, mosni sajnos ma sem fogunk, pedig erősen süt a nap, izzadunk továbbra is, rendesen. Két helyen találtunk friss forrásvizet útközben, néha még padokat is – úgy látszik, közeledik a végállomás. Újra autóutakon megyünk, a hullám visz bennünket. Időben érkezünk, van még hely bőven. A házigazda fura személy, végül beírjuk magunkat a nagy, spirálozott könyvbe, amit Asturiaban végig láttunk. Holnap elhagyjuk ezt a tartományt is, és a tengertől búcsút veszünk Finisterreig.

Este felkerekedtünk vacsorának valóért, messze a faluban (kb. 1,5 km) van bolt. Nekünk ez a kis távolság is fárasztó, leülünk közben a buszmegállóban. A supermercado 21-ig nyitva van, csak a kenyér fogyott el. Salátákat és tejberizst veszünk. Hazaérve még borotválkozom. A háziasszony a vendégeket keresi, a spanyolok még kinn kóborolnak. Megyek feküdni én is, holnap nyugis napunk lesz.