2011.09.12. Lourenzá – Gontán (24,5 km)

2013.01.14

Reggel a franciák 7 előtt olajra léptek; mikor felkeltünk az ágyból, már a madridi csapat is a konyhában pakolászott. Felkapcsolt villany mellett készülődünk mi is. Még sötétben (fejlámpával világítva) másztuk meg a város fölé kanyarodó utat, aztán hirtelen kivilágosodott és a jelzések jól láthatóvá váltak. Az emelkedőkre lélekben már készültem, 2 óra alatt el is értük Mondoñedo határát, és még 20 perc szükséges a főtérig. Ott kávéztunk, a székesegyházzal szemben – pirítóst, vajat és lekvárt is felszolgálnak. Bemegyek a templomba fotózni. Aztán nekilódulunk a magasságos hegyeknek. A szélerőművek már messziről integetnek, hogy IDE! Végül igazuk lett nekik is. A lábaim jól bírták, a nap sem volt bántó és elég kellemes szél fújdogált végig. Már majdnem a tetőn, Lousada szélén, betonelemekre ültünk le ebédelni, később odatelepedtek mellénk a németek és Reda is. Még 7 km, már inkább ereszkedés, mint mászás, de azért volt mind a kettőből. Egy km-el Gontán előtt beért minket Reda és az albergue portáján újra összefutunk vele.

Mosás közben is beszélgettünk. Tervezi, hogy meglátogatja az európai fővárosokat, közöttük Budapestet. Kicsit lefeküdtem, de nem tartott sokáig a sziesztám. A borotválkozást is mára tettem. Jó, hogy újra szabad a fejem. Dagi Maci [aki felettem horkolt] a mellettem lévő tükörnél tisztálkodott. Olyan jót beszélgettünk, hogy a végén megköszönte. Kiderült, hogy a társaságuk nagy része építész, és két éve nincs munkája. Két fia van, a kisebb 9 éves. Madridban laknak, a felesége szintén telefonos operátorokat képez. Nem hisz Istenben, mert kiskorában elveszítette az anyukáját. Majdnem sír, amikor ezt meséli. Úgy megkedveltem, hogy nem haragszom már a horkolásért sem többé. Az hospitalero megerősíti, hogy Mirazban van albergue, csak nem ők (a Galíciai tartomány) tartják fenn, hanem egy angol egyesület.

Holnap sima és rövid napunk lesz, megnézem még a ruháimat és megyünk vásárolni Ferivel. Internet nincs a faluban. Vacsora (menü) csak ½ 9 után, addig rendeltünk egy palack vörösbort (vino tinto Riojat). Az első fogás lencseleves, a húst már nem bírtam megenni, akkora adag volt.