2011.09.13. Gontán – Vilalba (18,7 km)

2013.01.14

7 után ébredtem fel, éjszaka egyik nő folyamatosan tapsolt a spanyol barátomnak; aki reggel megosztotta, hogy kiment aludni az előtérbe, mert zavarta a többieket. Kint most hűvös van, már este is lesett a hőmérő higanyszála, mégis rövid ujjúban indulok el. Előtte megettem a körtémet. Az út tényleg sima, néha egy kis emelkedő, majd a fordítottja. A megszokott hegyvidéki kilátással. A spanyolok – vagy csak egy részük – Abadín már nyitva tartó bárjában leragadtak egy kávéra. A köd lassan száll fel a völgyből, reggel 9 körül erősebb a nap melege, aztán hirtelen felhők jelennek meg az égen. A fény egész nap bújócskát játszik, Vilalba előtt 4 km-el pedig permetező eső fogadott minket. A mai szakasz felezőjéhez ½ 11-kor érkeztünk, itt reggelizünk meg egy ház melletti betonpadkán. Kicsit beljebb, a római kori híd közelében voltak padok és asztalok is. A galíciai kutyás fiú ott állt meg a német lányokkal. Nagyon vicces, hogy a nagyobb kutyájára hátizsákot is szerelt. Vilalba felé az országúton közelítünk, az esőben egy körforgalomnál ellenkező irányba fordulunk. A közeli benzinkútnál visszafordítanak a Vöröskereszttel szomszédos kocka formájú épülethez. Sokan már befutottak. Reda a zuhanyzásból megy fel a szobába… Kiteregetem a ruhákat, amik nem száradtak meg az előző este. Mosni nincs kedvem. Később kisüt a Nap újra, a szél is dolgozik az épületben, mivel az ablakok nyitva állnak.

A szomszédos étteremben még elcsípjük az ebéd végét: halászlé, sült csirke, fagyi + vino. Nem klasszikus, csak praktikus étkek. Jóllakottan jövünk vissza az alberguebe pihenni. Redaval címet cserélünk. Megírom a mai nap eseményeit a naplómba. Holnap 34 km, enyhén emelkedőkkel tűzdelve, azért, hogy Sobradoig ne legyen olyan kimerítő. Ráadásul a 40 helyett így csak 23 km lesz a magashegyi szakasz. Néha jön egy-egy új vendég. Csönd van a házban… Az előtér világos, az asztalnál írok egyedül. Valaki a kanapén olvasgat. 8 nap van még a vándorlásból, 26 már mögöttünk. Túljutottunk az út háromnegyedén és nem történt eddig semmi különös. Enyhe csalódást érzek. Egy mondat csupán: kompromisszum árán nincs kapcsolat. Egymás csöndjét őrizve haladunk együtt, valaki felváltva mindig kicsit előbb jár, a beszéd – minden szó – felelősséggel jár. Bensőséges, gondoskodó kapcsolatra vágyom, ahol egyenrangú felek vagyunk. Nem lehet megvásárolni a szeretetet, mert nincs árcímkéje.