2011.09.15. Miraz – Sobrado (24,0 km)

2013.01.14

Reggel kényelmesen – 7 órakor – ébredtünk. Indulásként vajas-lekváros kenyeret és tejeskávét kaptunk a vendéglátóinktól. Ködös az idő, az első jeleket még fejlámpával keressük. A mászás nem tűnik olyan drasztikusnak, mint ahogy a szinttérkép mutatta, van ugyan pár izzasztó emelkedő. Csak délután kezd melegebben tűzni a Nap. Egyik lejtő alján ismét buszmegálló-pihenő, étkezni ismét egy falusi bárban van módunk. Csak innivalót vásároltunk, a kocsmáros néni mégis az asztalhoz tessékel és kávéval kínál. Használhatjuk a fürdőszobát is. Megható ez a nyitottság és jóindulat.

Még egy leülős pihenőt tartunk Vilariño környékén, egy híd padkájára telepszünk le. Aztán az utolsó emelkedőről megpillantjuk Sobrado tornyait. Kis település egy hatalmas kolostor komplexummal. Valami fieszta emlékét bontják [vagy építik, egyre megy] a külső kertben. A spanyolok ebédelni indulnak, már szembe jönnek velünk. A ház nyitva van, elfoglalunk egy új szobát. Fürdés után „moss magad uram, ha szolgád nincs” akció. Nehezítés: a kerengő kövén, hajlott háttal. A kvadrum minden szögletét besüti a nap, kiteregetünk, hogy estére száradjon meg minden.

4 helyett ¼ 5-kor [ez nem durvaság ezen a vidéken :)] megjelenik egy ázsiai szerzetes. 5 EUR a szállásdíj, és bélyegzőt kapunk az útlevelünkbe. A kegytárgy üzletben képeslapot veszek. A délutáni sétánk elején David ajánl egy vendéglőt a közelben. Tényleg nagyon rendben van a hely, kedvesek, menüt kapunk, bár a hivatalos időn kívül érkeztünk. Ez is a spanyolos időszámítás része. A berendezés hangulatos és elegáns, sok fotót készítek róla. Persze a templomról és a kolostorról szintúgy. Maga a rendház és a belső hajók elhanyagoltnak tűnnek, szinte botrányosan beázik a kupola, a torony tetején gaz burjánzik. Nem értem, hogyan hagyhatják veszni ezt az örökségüket. Másfelől olyan gazdasági bajok lehetnek, amik mellett logikusan hátrébb sorolhatják az egyházi ingatlanok sorsát. A tetőt nemrég cserélték, talán kis lépésekben haladnak előre.

Este 8 felé kezdenek visszarajzani a zarándokok a biztonságos kaptárba. Apró beszélgetések, egyeztetések az élményekről és a folytatásról. A többség Arzúat veszi célba holnap. Talán lesz majd helyük (itt kapcsolódik össze az Északi út a Franciával, ami még korábban, Melidenél már kiegészült a Primitivoról érkező zarándokokkal). Szóval lesz nyüzsgés, lélekben készítem magam egy magánszállás verzióra is.